Inspirat de jurnalul de pelerin al Olgăi Greceanu, spectacolul religios ”Urma pașilor Tăi…” este menit să deschidă mințile și sufletele spre a vedea în Hristos toată Calea, Adevărul și Viața.

0
0
0
s2sdefault

Florin_CaragiuBiserica_din_casa_ed_2

În ce măsură stilistica textului lui Florin Caragiu este cea a unui matematician cu cunoștințe de teologie ori cea a unui teolog cu deprinderi și gândire de matematician rămâne să cântărească cititorul. Atât pentru cei căsătoriți, cât și pentru cei ce încă mai lo­­­cuiesc împreună cu părinții, fundamentul principal al Bi­se­ricii Universale trebuie să îl constituie familia, care se pre­­zintă ca o mică Biserică de acasă.

0
0
0
s2sdefault

PatericLansarea mult asteptatei carti „Dogmatica Bisericii Ortodoxe vol. I”, de Sfantul Iustin Popovici - Joi, 9 martie, de la ora 19:00.

0
0
0
s2sdefault

NOUTĂȚI   EDITORIALE  LIBRĂRIA  SOPHIA

Cărţile pot fi procurate din librărie sau online, de pe site-ul librăriei Sophia.

La începutul Postului Mare, Editura Sophia vă propune două titluri noi:

EnervareaEnervarea seamănă în mare măsură cu o alergie ­cronică. La început, o provoacă doar un număr restrâns de situaţii, dar, dacă întârziem să ne luptăm cu înclinarea noastră spre mânie, sfera posibilelor motive se poate extinde asupra tuturor aspectelor vieții noastre. Cu cât ne enervăm mai des, cu atât mai obsesivă devine necesitatea de a ne descărca enervarea pe cineva sau ceva. Totuşi, e important să ţinem minte că nu se poate scăpa de emoţiile negative pur şi simplu exteriorizându-le în permanență și fără discernământ. Enervarea se ascunde şi va aştepta doar momentul potrivit ca, prinzând puteri noi, să se facă simţită de toată lumea.
Obişnuinţa de a-ţi „vărsa” mereu nervii are o influen­ţă cât se poate de negativă asupra relaţiilor noastre cu cei din jur şi mai ales asupra relaţiilor noastre cu copiii. Se știe că „Educatorul enervat nu educă, ci doar enervează”. Părintele aflat într-o stare de acest fel îşi poate atinge, pe termen scurt, scopul; to­tuşi, el imprimă în sufletul de copil un model ­vi­cios de comportament emoţional.
Înainte de a intra în luptă cu această deprindere, ­trebuie neapărat înţeleasă natura ei. Aşadar, ce trebuie să ştim de­spre enervare? Cartea de faţă, al cărei autor este unul dintre cei mai cunoscuţi psihologi ortodocşi din Rusia, ne oferă explicaţii clare şi sfaturi practice pentru lupta cu această patimă – una dintre cele mai distructive pentru relaţiile familiale şi sociale şi pentru întreaga noastră viaţă duhovnicească, dacă ar fi să luăm seama la mărturia din Pateric: „Mâniosul, chiar de ar învia vreun mort, nu e primit la Dumnezeu.”

0
0
0
s2sdefault

copmare

cvCorneliu Vlad:

CITESC TINERII FRUMOȘI ȘI LIBERI ȘI VIEȚILE SFINȚILOR?

Traim, de fapt ne ducem viata, intre bine si rau, altfel spus “in lumea pe dos” care ne-a fost data ori ne-am facut-o si ne-o facem, chiar noi, cu mana noastra, cum se zice. Iar unii, mult mai putini, intradevar traiesc si cat mai aproape de “oamenii lui Dumnezeu”, cum inspirat se spune si ii au ca model sau se straduiesc sa le calce pe urme. Asa ni se arata a fi vremea prin care trecem din paginile cartii Sfinții de lângă noi a sociologului si scriitorului Ciprian Voicila, care inmanuncheaza eseuri (si interviuri) despre “intamplari, portrete, reflectii”, cum se lamureste chiar pe coperta cartii. L-am intalnit – cum altfel? – pe autor la Libraria Sophia, de literatura religioasa, unde mi-a daruit pe data cartea sa, frumos gandita si implinita. O carte care te cufunda intr-o lume ce-si urmeaza o randuiala parca de totdeauna, departe de vanzoleala momentului si dincolo de multimea ei dezlantuita, dar deloc straina de framantarile si cautarile contemporanilor, mai ales ale celor de varste mai tinere.

0
0
0